PANKEK

21 Mayıs 2013 Salı

PANKEK

Hafta sonu kahvaltılarda çok sık yaptığım müthiş bir tat:) Bu sefer bir değişiklik yaparak kalpli tavada pişirdim çok şirin oldular.Sizlerlede paylaşmak istedim.






Malzemeler

1 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
bir çimdik tuz
1 silme çorba kaşığı toz şeker ( daha az yada çok olabilir arzunuza kalmış )


Yapılışı

Bir çırpma kabına yumurta kırılır bir fiske tuz ile çırpılır.Süt ilave edilir şeker,vanilya,kabartma tozu,en sonundada unu ilave edirek çırpma teli ile biraz çırpalım.Karışım boza kıvamında olmalı.Ben  bu hamuru göz kararı yapıyorum.Kullanacağınız malzeme miktarı kişi sayısı ile alakalıdır aslında.Bu ölçü yaklaşık 4 kişilik olur.Hamurun kıvamı önemli olan.Malzeme ölçüsünü ne kadar kullansanızda kıvam boza kıvamı olmalı buna dikkat etmeniz yeterli olacaktır.Birkaç yapmada artık sizde alışacaksınız.Bu biraz tatlımsı bir pankek oluyor.Nutella ve reçelle birlikte birbütün oluyor .Ama siz isterseniz şeker koymadanda yapabilirsiniz tercih tamamen sizin damak tadınıza göre değişebilir.
Isınmış krep tavasına( yaklaşık dört adet alıyor) kepçe yardımıyla küçük halka şeklinde döküyorum büyüklüğü istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.Dökülen hamur gözgöz kabarınca spatula ile tersi çevrilir.Hemen pişer  zaten yapmak çok zamanınızı almaz.Ben soğudunda seviyorum daha yumuşak bir hal alıyor sünger gibi.Sizde mutlaka deneyin tavsiye ederim..Zevkle afiyetle yemeniz dileğimle...

Sevgilerle.....SerpilCE

0 yorum:

Yorum Gönder

SerpilCE Lezzetler Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com

Free Website templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates