SEVGİLİYE DOĞUM GÜNÜ PASTASI

23 Mayıs 2013 Perşembe

Merhaba;

Eşimin doğumgününde ona kendi ellerimle pasta yapmaya karar verdim.Nasıl yapabilirim diye düşünürken mutfağa girdim ve başladım sonucu bu oldu:)Fenada olmadı tadıda gayet güzeldi beğenildi .Bu, sevgiyle heyecanla yaptığım pastamı sizlerlede paylaşmak istedim.










KEK İÇİN:                                                            KREMA VE SÜSLEME İÇİN:

4 yumurta                                                               Dr.Oetker pasta kreması
4 kahve fincanı un                                                  Kırmızı gıda boyası
4 kahve fincanı şeker                                             Damla çikolata
Kabartma tozu                                                       Süt ( 1 su bardağı)
vanilya                                                                   Pasta incileri ve  gülleri
Kakao

YAPILIŞI: Yumurta ile şekeri çok çırpılacak bu önemli bir nokta.Çırpılan malzemeye elenmiş unu,kabartma tozunu,vanilya,kakao eklenecek.Yağlanmış kalp şeklindeki kelepçeli kalıb kullanılacak.Ancak bu kalıplarda, içine koyduğumuz sıvı malzeme akmaması için önemli bir nokta var.Bu hataya bir kere düştüm:( Kelepçeli kalıbın alt tabakasını yağlı kağıt koyarak kelepçeyi sıkıştırın ve ikisinin birleşim yerine yani alt kısmına alüminyum folyo ile çevreleyin ki hiç bir şekilde sıvı konulan hamur dışarı akmasın.Çırptığımız karışımı incelikle hazırladığımız kalıba dökülür.Bu şekilde tepsinin içine koyup o şekilde fırına koyuyoruz.180 derecede 20-25 dk pişirilir.Piştiğini pişen keke bıçak yada kürdan batırarakta kontrol edebiliriz.Pişen kek kalıptan çıkarılır ve iyice soğuması beklenir.

Sıra geldi kremaya.Ben pratik olarak yine Dr.Oetker vanilyalı pasta kremasını kullandım tabi biraz katkıda bulunarak.Kremayı tarifindeki gibi hazırladım ve içine bir çay kaşıgı kırmızı gıda boyası kullandım.İyice karışan kremayıda buzdolabında 5 -10 dk kadar beklettim.

Soğuyan kekimi ortadan ikiye böldüm.Kekin alt ve üst kısmını süt ile biraz ıslattımki sert olmasın.Araya krema koydum.Biraz damla çikolata serptim.Üst bölümünü koydum ve kalan krema ile iyice her tarafını kapladım.Pasta süslemede kullanılan güller vardı elimde birde pasta incileri vardı onları kullanmak istedim.Ve zevkime göre süslemesini yaptım.Üzerinede bulduğum kalp mumu yerleştirdim.Ve sonuç gördüğünüz gibi.....


Sevgilerimle...

SerpilCE.....

0 yorum:

Yorum Gönder

SerpilCE Lezzetler Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com

Free Website templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates