İSLİM KÖFTE

21 Mayıs 2013 Salı

Birgün evde yine akşam ne yemek yapsam diye düşünürken evimde olan malzemelerden aklıma gelen islim köfte oldu tabi eksik  malzemem var evde domates kalmamış üzeri için bakalım dedim buluruz bir çaresini haydi başlayalım yapmaya sonuç nasıl olacak:) Allahtan karılmış köftem var sadece pişmesi lazım.









İSLİM KÖFTE


Benim elimde karılmış hazır köftem vardı.Sizde kişi sayısına göre tahminen yetecek kadar kıyma ile ister köfte harcı kullanarak ister klasik yapımla köftenizi yoğurup hazırlayabilirsiniz.

Öncelikle yoğurulmuş köfte harcımdan cevizden biraz büyük olacak şekilde köfteler hazırladım ve kızgın yağda biraz kızarttım. Yaklaşık 5 adet patlıcanı alacalı soydum tuzlu suda beklettim ve kağıt havluyla kurulayarak boylamasına ince uzun dilimledim ve onlarıda biraz kızarttım.Dedimya üzeri için domates yoktu evde aklıma patates geldi soyduğum patatesleri ince dilimledim kurabiye kalıplarınla şekilli kestim.onlarıda biraz yağda kızarttım.Tabi yağda kzarttığım tüm malzemelerimi kağıt  havlu serdiğim tabaklara çıkardım ki yağları emilsin diye.

Kızarmış patlıcan şeritlerinden iki adedini aldım artı şeklinde üstüste koydum.kesişen orta noktaya yuvarlak köfteyi koydum ve bohça gibi dört ucu köftenin üzerinde topladım.Kalp şeklindeki patatesi ve minicik kesilmiş kırmızı biberide üzerine koyarak kürdan ile sabitledim.Aynı işlemi malzememiz bitene kadar tekrarladım.Borcam tepsime dizdim.Sıra geldi yemeğimizin sosunaa.Bir tavada az sıvıyağ koyarak biraz domates biraz biber salçamı ekledim kavrulmuş kokusunu alana kadar kavurdum ve 2 su bardağı kadar sıcak su ekledim.Tuzunu ,karabiberini serpip borcama döktüm.Bir diş sarımsak küçük doğrayarak sosuna koydum.200 derece ısıtılmış fırına tepsiyi koydum.Zaten malzeme yarı pişmiş olduğunda 20 dk kadar fırında pişmesi yeterli olur.Sonuç çok lezzetli hoş görünüşlü bir yemek oldu.Eşimde bende lezzetli ve hoş olan yemeği zevkle yedikk:)

Afiyet olsun...SerpilCE




0 yorum:

Yorum Gönder

SerpilCE Lezzetler Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com

Free Website templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates